
Nasz zespół

Marta Puterla - psycholog dziecięcy
Psycholożka pracująca w nurcie Terapii Skoncentrowanej na Rozwiązaniach,
absolwentka studiów podyplomowych ze Stosowanej Analizy Zachowania, terapeutka wczesnego wspomagania rozwoju dzieci, trenerka LEGO TUS, certyfikowana edukatorka Pozytywnej Dyscypliny, absolwentka Szkoły Konsultacji w duchu rodzicielstwa bliskości u Agnieszki Stein. Doświadczenie zdobywała w przedszkolach terapeutycznych,
integracyjnych i montessoriańskich, w poradni psychologiczno pedagogicznej, w domu dziecka, oraz w Centrum Diagnozy i Terapii Zaburzeń Rozwojowych, gdzie pod czujnym
okiem dr Moniki Zielińskiej specjalizowała się w diagnozie i terapii dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu oraz zaburzeniami opozycyjno-buntowniczymi. W codziennej pracy prowadzi przyjazną terapię dzieci z różnymi wyzwaniami rozwojowymi,
towarzyszy młodzieży w dostrzeganiu potencjału, a także wspiera rodziców w
wyzwaniach wychowawczych w duchu rodzicielstwa bliskości. Praca z dziećmi i
młodzieżą jest jej pasją, dlatego stale doskonali warsztat swojej pracy uczestnicząc w kursach i szkoleniach (aktualnie kurs terapii poznawczo-behawioralnej dzieci i młodzieży). Zwolenniczka pedagogiki Jespera Juula, André Sterna, a w ostatnim czasie
fanka pracującego z młodzieżą Tomasza Bilickiego. Prywatnie mama pięknie uzupełniających się 9-latki i 11-latka oraz 17- letniego kota.
Aleksandra Wrona – psycholog dziecięcy
Absolwentka studiów na kierunku psychologia ze specjalnością kliniczną, ukończyłam także studia podyplomowe z przygotowania pedagogicznego.
Jako psycholog pracujący z dziećmi i młodzieżą jestem głęboko zaangażowana w wspieranie ich rozwoju emocjonalnego i społecznego. Moja praca koncentruje się na tworzeniu bezpiecznej i akceptującej przestrzeni, gdzie mogą swobodnie wyrażać swoje myśli i uczucia.
W mojej praktyce, priorytetem jest budowanie relacji opartych na zaufaniu i zrozumieniu, co jest fundamentem dla efektywnej pracy terapeutycznej. Jestem przekonana, że każde dziecko posiada unikalny potencjał, a moim zadaniem jest pomóc mu go odkryć i rozwinąć.
Posiadam doświadczenie pracy jako psycholog w szkołach podstawowych, w tym szkole integracyjnej, gdzie odpowiadam za udzielanie pomocy psychologicznej uczniom, wspieram także nauczycieli i rodziców.
Sylwia Mucha -
logopeda
Absolwentka studiów na kierunku wczesnoszkolna edukacja zintegrowana z pedagogika przedszkolną i logopedią. Ukończyła studia podyplomowe z zakresu Logopedii, oraz studia podyplomowe z Wczesnej interwencji logopedycznej i terapeutycznej
- wczesne wspomaganie rozwoju dziecka a także studia z Pedagogiki specjalnej. W trakcie studiów logopedycznych odbywała praktyki w szpitalach, specjalistycznych ośrodkach, placówkach oświatowych i poradniach psychologiczno-pedagogicznych zdobywając wiedzę a tym samym doświadczenie. Uczestniczyła też w wielu konferencjach i szkoleniach podnoszących kwalifikacje logopedów w zakresie diagnozy i terapii zaburzeń mowy o różnej etiologii. Doświadczenie zawodowe zdobywała przez kilka lat pracując jako logopeda w Szkole Podstawowej z Oddziałami Integracyjnymi, Gimnazjum z Oddziałami Integracyjnymi, prywatnej poradnii i przedszkolach. Posiada doświadczenie terapeutyczne z dziećmi w wieku przedszkolnym, szkolnym i młodzieżą w normie rozwojowej oraz ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi (z różnymi typami niepełnosprawności). Korzysta z różnorodnych technik i metod z zakresu korygowania nieprawidłowości w wymowie, stymulacji rozwoju mowy i komunikacji.
Ola Włodarczyk - terapia pedagogiczna, terapia ręki
Absolwentka Wyższej Szkoły Pedagogicznej im. J. Korczaka w Warszawie na kierunku Pedagogika
przedszkolna i wczesnoszkolna oraz Akademii Pedagogiki Specjalnej im. M. Grzegorzewskiej w
Warszawie - studia podyplomowe na kierunku Terapia pedagogiczna. Doświadczenie zdobywa w
codziennej pracy z dziećmi, głównie w wieku wczesnoszkolnym, ale pracowała także zarówno z
przedszkolakami, jak i uczniami klas starszych szkoły podstawowej. Ukończyła certyfikowane
trzystopniowe szkolenie z zakresu Terapii Ręki. Na bieżąco aktualizuje swoją wiedzę w zakresie pracy z
dzieckiem i wzbogaca swój warsztat, biorąc udział w różnych formach doskonalenia zawodowego.
Wiktoria Gałczyńska – psycholog dziecięcy
Absolwentka psychologii na Uniwersytecie Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie oraz psychodietetyki na Warszawskim Uniwersytecie Medycznym. Certyfikowana terapeutka ręki i trenerka umiejętności społecznych.
Doświadczenie w pracy z dziećmi zdobywała jako psycholog w szkołach i przedszkolach, pracując z dziećmi z autyzmem, ADHD, zaburzeniami lękowymi, niską samooceną, samookaleczającymi się oraz trudnościami emocjonalnymi.
W pracy stosuje elementy metod Montessori, Juula, rodzicielstwa bliskości oraz terapii poznawczo-behawioralnej.
Katarzyna Mędrzak - logopeda, neurologopeda
Absolwentka neurologopedii i logopedii na Uniwersytecie Humanistycznospołecznym SWPS, gdzie kształciłam się pod okiem takich specjalistów jak dr Elżbieta Stecko, dr Anna Prożych czy dr Marikia LItwin. Swoje doświadczenie zdobywałam też uczestnicząc w turnusach w Domu Terapii dla Dzieci TIWAHE, prowadzonych przez p. Elżbietę Wianecką, autorkę metody Manualnego Torowania Głosek (MTG). Uczestniczyłam również w wielu szkoleniach i konferencjach logopedycznych - m.in. z zakresu Metody Krakowskiej.
W terapii zajmuję się dziećmi ze sprzężoną niepełnosprawnością, m.in. z
zaburzeniami ze spektrum autyzmu, mózgowym porażeniem dziecięcym, Zespołem
Downa, Zespołem Retta, Zespołem Angelmanna, Zespołem Mikrodelecji 1p36 i
innymi wyzwaniami rozwojowymi. Zajmuję się również wczesną interwencją
logopedyczną u najmłodszych pacjentów - konsultując również niemowlęta i dzieci od 1 do 3 roku życia. W swojej pracy stosuję holistyczne podejście do pacjenta, dopasowując metody pracy do indywidualnych potrzeb danej osoby i jego rodziny.
W terapii łączę różnorodne metody z zakresu stymulacji rozwoju mowy, stosuję
między innymi masaż i terapię manualną, ćwiczenia oddechowe, wczesną stymulację zachowań komunikacyjnych, stymulację mechanizmów lewopółkulowych, programowanie systemu językowego. U dzieci nie porozumiewających się werbalnie zajmuję się wprowadzaniem metod alternatywnych - m.in. system Makaton, PCS-y, system Mówik. Korzystam też z systemu Grid i innych systemów wspierających komunikację. Uczestniczyłam w wielu szkoleniach dotyczących stymulowania rozwoju dzieci niepełnosprawnych obejmujących m.in. terapię logopedyczna dziecka z MPDz, integrację odruchów niemowlęcych, kinesiology taping. Uczestniczyłam w międzynarodowej konferencji AAC in Europe. Ukończyłam szkolenie AAC - Wspomagające i alternatywne metody porozumiewania się osób z poważnymi zaburzeniami komunikacji.
Aktualnie pracuję jako logopeda w niepublicznej szkole specjalnej w Warszawie,
współpracowałam również z CR Libold - centrum rehabilitacji dzieci i niemowląt w
Wilczycach k. Wrocławia oraz z prywatnym przedszkolem dla dzieci z autyzmem.
Doświadczenie zdobywałam również w Centrum Kompleksowej Rehabilitacji w
Konstancinie, Instytucie Fizjologii i Patologii Słuchu w Kajetanach, a także w
Instytucie Psychiatrii i Neurologii w Warszawie.
Ewa Dylewska - terapeuta integracji sensorycznej
Absolwentka studiów na kierunku Edukacja Wczesnoszkolna z Pedagogiką Przedszkolną i Psychologią Szkolną. Ukończyła studia podyplomowe w Centrum Integracji Sensorycznej uzyskując tytuł Terapeuty i Diagnosty Integracji Sensorycznej.
Terapeuta SI w naszym Centrum, wieloletni nauczyciel edukacji przedszkolnej oraz nauczyciel języka angielskiego. W pracy spotyka się z dziećmi z różnymi deficytami rozwojowymi, stawiając na pierwszym miejscu ich dobro, komfort w czasie zajęć i wszechstronny rozwój. W swojej pracy stosuje wiele rozmaitych metod i technik.
Posiada certyfikat programu CMC- Children Messaging Children, ukończyła kurs „Metoda Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne” oraz „Jak prowadzić terapię małych dzieci z autyzmem”.
Karolina Goławska - logopeda
Jestem dyplomowanym logopedą i neurologopedą z wieloletnim doświadczeniem w pracy z dziećmi na różnych etapach rozwoju. Moja droga zawodowa rozpoczęła się od studiów licencjackich z logopedii z audiologią o specjalności surdologopedycznej, które uzupełniłam tytułem magistra pedagogiki specjalnej w zakresie surdopedagogiki i terapii pedagogicznej oraz studiami podyplomowymi z neurologopedii z wczesną interwencją dziecka. To właśnie wczesna diagnoza i szybka reakcja są dla mnie kluczowe w skutecznej terapii. Dodatkowo, ukończyłam studium na kierunku “protetyka słuchu”.
Jestem certyfikowaną użytkowniczką narzędzi diagnostycznych KOLD (Karta Oceny Logopedycznej Dziecka) pozwalającej ocenić rozwój mowy już od 1. miesiąca życia oraz KOSF (Karta Oceny Słuchu Fonemowego) dzięki której precyzyjnie identyfikuję trudności percepcyjne w rozróżnianiu głosek. Ukończyłam ponad 30 specjalistycznych szkoleń, w tym z zakresu terapii miofunkcjonalnej i karmienia, diagnozy afazji, alalii, jąkania, komunikacji alternatywnej AAC - metodą PECS, alfabet Lorma, język migowy, komunikatory - mówik, grid.
Specjalizuję się m.in. w:
-
diagnozie i terapii zaburzeń artykulacyjnych (sygmatyzm, rotacyzm, tetacyzm, lambdacyzm),
-
prowadzeniu terapii miofunkcjonalnej – od zaburzeń napięcia mięśniowego po rehabilitację po zabiegu korekty wędzidełka,
-
wdrażaniu komunikacji alternatywnej i wspomagającej (AAC), w tym PECS, Mówik, indywidualne systemy symboliczne,
-
przygotowaniu dzieci i rodziców do zabiegów logopedyczno-stomatologicznych,
-
rozwijaniu kompetencji językowych dzieci ze spektrum autyzmu, afazją, alalią czy opóźnionym rozwojem mowy.
Swoje umiejętności rozwijałam podczas licznych praktyk i pracy w różnych placówkach – przedszkolach terapeutycznych, szkołach specjalnych, poradniach psychologiczno-pedagogicznych, a także szpitalach i poradniach audiologicznych.
W pracy stawiam na indywidualne podejście do każdego dziecka i jego rodziny. Uważam, że skuteczna terapia to nie tylko wiedza i doświadczenie, ale też zaufanie, uważność i… odrobina uśmiechu
Wierzę, że każde dziecko zasługuje na to, by zostać usłyszanym – nawet jeśli na początku robi to po swojemu. A ja? Jestem po to, by pomóc temu „po swojemu” nabrać sensu, struktury i brzmienia.
PS: Mówią, że logopedzi mają słabość do głosek. Ja mam słabość do efektów – tych, które widzę na buzi dziecka, kiedy z dumą mówi swoje pierwsze „r”!